Opracowanie strategii
Wydaje się oczywiste, że warto wiedzieć dokąd zmierzamy i jak się tam dostaniemy? A jednak bardzo często okazuje się, że pozwalamy naszym firmom dryfować, licząc, jak gdyby na to, że korzystne prądy doprowadzą je do szczęśliwej i zyskownej przyszłości. Bywa, że cele wyznaczane są w firmie tylko pozornie lub też bez uwzględnienia faktycznych możliwości, wynikających z posiadanych produktów, usług, personelu, lokalizacji i innych posiadanych zasobów. Zdarza się, że podejmowane są decyzje o dużych inwestycjach z nadzieją na to, że przyniosą one zyski, podczas gdy w ostateczności… nie przynoszą. A dzieje się tak, gdyż brak jest strategii wdrożenia i wykorzystania takiej inwestycji. Nie ma przemyślanego planu sprzedaży i komunikacji z klientami. Lub nie ma pomysłu na to “skąd wziąć klientów” lub jak do nich dotrzeć? Czasem po prostu nie wiadomo, co i jak zmienić oraz usprawnić, aby pacjenci trafiali właśnie do nas i do nas także wracali.